Assistant General Manager

Wij zijn per direct op zoek naar een: Assistant General Manager

Boutique Hotel Corona is het oudste viersterren hotel van Den Haag, gelegen aan het bruisende Buitenhof. Wij zijn in de afgelopen drie jaar gegroeid van 36 naar 72 kamers en werken nauw samen met ons inpandig partnerrestaurant BIT Grill & Café. Wegens uitbreiding van het hotel hebben we sinds 2019 een nieuwe functie ontwikkeld binnen ons managementteam. Door recentelijke wisselingen in het bestaande team zijn we per direct op zoek naar een gemotiveerde Assistant General Manager die houdt van een uitdaging.

Wij zijn een kleinschalig hotel in particulier eigendom. De lijntjes zijn kort, we hebben geen subafdelingen en doen vrijwel alles in eigen beheer. Deze functie is daardoor in het bijzonder erg breed en er is zeker ruimte voor eigen inbreng, we verwachten veel van je! Je legt direct verantwoording af aan de General Manager en bent tevens mede eindverantwoordelijk voor de teams en resultaten.

Functieomschrijving:

Als Assistant General Manager ben je de steun en toeverlaat voor zowel de uitvoerende teams als General Manager. Het is belangrijk dat je een invoelend vermogen hebt, goed kan luisteren en zeer oplossingsgericht bent met als doel uiterst tevreden personeel en gasten. Iedereen kan bij jou terecht en tot in de kleinste details weet jij overal een oplossing voor te bedenken.

Op dagelijkse basis zorg jij voor een efficiënte hoteloperatie. Je deelt een kantoor met de General Manager maar bent natuurlijk ook met regelmaat op de werkvloer te vinden, want daar gebeurt het! Het is van belang dat jij een helicopterview en groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt en met jouw enthousiasme onze teams van receptie, Housekeeping en technische dienst mee krijgt in de richting waar we heen willen gaan. Jij weet als geen ander hoe alle werkprocessen dienen te verlopen en zal waar nodig knelpunten meteen constateren en oplossen in samenspraak met onze teams. Organiseren is je op het lijf geschreven en je bent daarbij meebewegend maar wel initiatiefrijk.

HR is een erg belangrijk onderdeel in jouw functie. Je bent verantwoordelijk voor de vacatureteksten, de wervingskanalen en je selecteert in samenspraak met de General Manager nieuwe medewerkers.  Je coördineert en coacht medewerkers van diverse afdelingen en zorgt voor een goede introductie en inwerktraject. Je voert met de medewerkers periodieke voortgangs- en beoordelingsgesprekken en zorgt voor een personeelsplanning, waarbij je natuurlijk ook rekening houdt met de personeelskosten en hotelbezetting. Je ondersteunt bij het monitoren van looptijd arbeidscontracten, opstellen van contracten, brengt een advies uit naar de General Manager voor eventuele verlengingen en functie-inhoud en draagt zorg voor een up-to-date personeelsdossier van alle medewerkers.

Je bent verantwoordelijk voor het plaatsen van bestellingen in samenspraak met General Manager, monitort de kwaliteit van leveranciers / materialen en doet waar nodig voorstellen voor verbeteringen.

In samenspraak met de General Manager denk je mee over strategieën en acties om de verkoop te bevorderen. Je denkt mee over prijsstrategieën, monitort de hotelbezetting en zorgt voor een gedegen salesplanning. Je ziet toe op de uitvoering hiervan vanuit onze teams en biedt assistentie waar nodig is. Je neemt initiatief voor het opstellen van nieuwe corporate contracten en stuurt de receptie hierop aan. Je bent een vraagbaak ten aanzien van verlengingen, tarieven enzovoorts en je geeft rondleidingen door het hotel als daar vanuit de receptie geen gelegenheid voor is.

Op financieel gebied ben je verantwoordelijk voor een juiste financiële afhandeling van de receptie. Je assisteert daarbij de General Manager bij het periodiek opstellen van budgetten en prognoses.
 
Functie eisen:

  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, gaat professioneel te werk en bent flexibel;
  • Je bent een voorbeeldfiguur voor onze teams. Je bent een leider en meebewegend maar wel initiatiefrijk. Met jouw enthousiasme krijg je alle medewerkers de juiste kant op;
  • Je kan goed luisteren en doet je uiterste best om de medewerkers te begrijpen met jouw invoelend vermogen en lost problemen op waar nodig is. Je bent subtiel maar wel daadkrachtig;
  • Gastgerichtheid is voor jou erg belangrijk. Commercie en stressbestendigheid zijn voor jou vanzelfsprekend en je weet precies hoe je de medewerkers dit mee moet geven;
  • Je bent accuraat, hebt gevoel voor uitstekende kwaliteit en herkent knelpunten direct. Je hebt oog voor detail zonder hierbij het grotere geheel uit het oog te verliezen. Het is belangrijk dat je een helicopterview hebt en alle ballen hoog kunt houden!
  • Je bent representatief, communicatief en sociaal vaardig;
  • Organiseren en plannen is je op het lijf geschreven, zowel je eigen werk als dat van onze teams (zowel individueel als samen); 
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend in woord en geschrift; de beheersing van een derde vreemde taal geniet de voorkeur;
  • Je hebt ervaring hebt opgedaan in een leidinggevende functie in de hotellerie;
  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting hotelmanagement;
  • Kennis van Mews is een pre;


Wij bieden jou:

  • Een uitdagende en veelzijdige functie met veel verantwoordelijkheid, ruimte voor eigen inbreng en initiatief;
  • Unieke ervaring in een jong team dat met trots, passie en enthousiasme werkt bij het allerleukste hotel van Den Haag; 
  • Een fulltime dienstverband;
  • Een goed salaris met diverse secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een lidmaatschap bij Hotel Employee Rate waarmee je wereldwijd korting bij diverse hotels krijgt, natuurlijk personeelskorting bij ons eigen hotel en restaurant maar ook jaarlijks een gratis overnachting om zelf te kunnen ervaren dat we écht het leukste hotel in Den Haag zijn;
  • Een exclusieve parkeerplaats bij parkeergarage Museumkwartier, die op kenteken staat dus ook privé gebruikt kan worden;
  • Reiskostenvergoeding als je buiten een straal van 10 kilometer woont;
  • Een laptop van de zaak;
  • Jaarlijks een BHV training met het gehele receptieteam, op locatie zodat we de situaties met betrekking tot hotel en restaurant zo goed mogelijk kunnen behandelen.


De startdatum kunnen we in overleg bepalen. Wat ons betreft kun je snel aan de slag!

Ben jij de persoon die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV voorzien van een overtuigende motivatie op het volgende e-mailadres: lmuller@corona.nl.
Voor vragen kun je contact opnemen met mevrouw L. Muller, tel. +31(0)70 363 7930.