Medewerker Sales & Reserveringen

Wij zijn op zoek naar een: Medewerker Sales & Reserveringen

Boutique Hotel Corona is het oudste viersterren hotel van Den Haag, gelegen aan het bruisende Buitenhof. Wij zijn in de afgelopen drie jaar gegroeid van 36 naar 72 kamers en werken nauw samen met ons inpandig partnerrestaurant BIT Grill & Café. Wegens uitbreiding van het hotel en het bestaande team zijn wij op zoek naar een gemotiveerde Medewerker Sales & Reserveringen die houdt van een uitdaging. Wij zijn een kleinschalig hotel in particulier eigendom. De lijntjes zijn kort, we hebben geen subafdelingen en doen vrijwel alles in eigen beheer. Deze functie is daardoor erg breed en er is zeker ruimte voor eigen inbreng, we verwachten veel van je! Je legt direct verantwoording af aan de Front Office Manager.

Functieomschrijving:

Omdat ons hotel in de afgelopen jaren volledig is gerenoveerd en uitgebreid van 36 naar 72 kamers, betreft dit een nieuwe functie. Op dit moment hebben wij nog geen aparte reserveringsafdeling en worden zowel groeps- als individuele reserveringen door jouw collega’s van de Front Office verwerkt.

Aan jou dus de taak om deze functie vorm te geven. We werken in een klein team, met weinig hiërarchie dus als je bereid bent om dingen aan te pakken kan er heel veel!

Wat wij in ieder geval van jou verwachten:

Het is belangrijk dat je een grote passie voor gastvrijheid en commercie hebt. De juiste combinatie weten te vinden tussen service, persoonlijke aandacht en professionaliteit is essentieel. Je bent in staat om op een professionele manier de wensen en behoeften van de gast te achterhalen en weet hieraan tegemoet te komen. We werken in een hecht team en jij zorgt ervoor dat alles voorafgaand het verblijf tot in de puntjes geregeld is zodat we samen onze gasten een onvergetelijke ervaring kunnen geven.

Als Medewerker Sales & Reserveringen heb jij het overzicht over alle inkomende reserveringen, voor zowel zakelijke als leisure aanvragen en natuurlijk ook groepen. Je hebt afspraken met boekers en gasten in het hotel en geeft rondleidingen. Inkomende offerte aanvragen handel je af, je stuurt bevestigingen en zorgt dat alle reserveringen goed in onze systemen staan.

Naast het afhandelen van de inkomende reserveringen, ben jij ook degene die zich actief bezig houdt met sales. Vooral op zakelijk gebied valt er nog veel te behalen! Je benaderd bedrijven voor corporate contracten en stelt deze op, maar bedenkt bijvoorbeeld ook try outs voor arrangementen en bent verantwoordelijk voor de samenwerking met OTA’s. Daarnaast houd je je bezig met diverse administratieve taken, zoals het versturen van facturen naar de boekers of gasten, het bijhouden van (aan)betalingen, beantwoorden van recensies, controleren van commissiefacturen en een stukje after sales.

Bij Boutique Hotel Corona staat gastvrijheid zeer hoog in het vaandel en wij streven er naar om dagelijks de best mogelijke service te verlenen aan onze gasten. Dit is voor jou vanzelfsprekend en daarom vind je het ook niet erg om je collega’s bij de Front Office te assisteren bij diverse baliewerkzaamheden waar nodig. Juist van die afwisseling krijg jij energie!

Functie eisen:

  • Gastgerichtheid en gevoel voor commercie zijn voor jou vanzelfsprekend!
  • Je bent accuraat, hebt oog voor detail zonder hierbij het grotere geheel uit het oog te verliezen;
  • Je bent representatief, communicatief en sociaal vaardig;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend in woord en geschrift; de beheersing van een derde vreemde taal geniet de voorkeur;
  • Je bent flexibel in je werktijden (ochtend, middag of avond, weekenden en feestdagen);
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de hotellerie, bij voorkeur in een Front Office gerelateerde functie waardoor je snapt hoe de guest journey verloopt en wat hierin belangrijk is;
  • Kennis van Mews is een pre;


Wij bieden jou:

  • Een uitdagende en veelzijdige functie met veel verantwoordelijkheid met ruimte voor eigen inbreng en initiatief;
  • Unieke ervaring in een jong team dat met trots, passie en enthousiasme werkt bij het allerleukste hotel van Den Haag;
  • Een fulltime dienstverband;
  • Een goed salaris met diverse secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals kosteloze maaltijden bij je avonddiensten, lidmaatschap bij Hotel Employee Rate waarmee je wereldwijd korting bij diverse hotels krijgt, natuurlijk personeelskorting bij ons eigen hotel en restaurant maar ook jaarlijks een gratis overnachting om zelf te kunnen ervaren dat we écht het leukste hotel in Den Haag zijn;
  • Reiskostenvergoeding als je buiten een straal van 10 kilometer woont;
  • Jaarlijks een BHV training met het gehele receptieteam, op locatie zodat we de situaties met betrekking tot hotel en restaurant zo goed mogelijk kunnen behandelen.


Startdatum kunnen we in overleg bepalen, wat ons betreft kun je snel aan de slag!

De startdatum kunnen we in overleg bepalen. Wat ons betreft kun je snel aan de slag!

Ben jij de persoon die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV voorzien van een overtuigende motivatie op het volgende e-mailadres: lmuller@corona.nl.
Voor vragen kun je contact opnemen met mevrouw L. Muller, tel. +31(0)70 363 7930.